اخبار
اسلام شناس ژاپني : تمدن اسلام فراگير خواهد شد

قم – اسلام‌شناس و استاد دانشگاه توكيوي ژاپن گفت: تمدن اسلامي در آينده نزديك فراگير و بخش مهمي از جهان را در برخواهد گرفت.

پرفسور "يوزوايتاگاكي" 24 آذرماه سال جاري در نشستي با حضور طلاب و فضلاي مدرسه علميه معصوميه قم كه به همت اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برگزار شده بود، خاطرنشان كرد: تمدن اسلامي مركزيت جهاني خواهد داشت و بنده نيز درطرح‌هاي تحقيقاتي خود هميشه اسلام را در مركز قرار داده و براين باورم كه اروپا نيز در آينده، قسمتي از تمدن اسلام خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه تمدن اسلامي نمي‌تواند از تمدن اسلامي جدا باشد، گفت: مدرنيته اسلامي مي‌تواند آغازي براي تاريخ جهان باشد و دنياي اسلام در آينده نيز مسووليت بسيار سنگيني در زمينه تمدن سازي و همكاري تمدن‌ها بر عهده خواهد داشت.

پرفسور يوزوايتاگاكي ادامه داد: جهاني شدن بر اساس تمدن اسلامي ايجاد خواهد شد به گونه‌اي كه اطلاعات و امكانات متعددي در آينده در زمينه تمدن سازي در خاورميانه و آمريكا متمركز مي‌شود.

عضو و رييس علوم انساني و شوراي علوم ژاپن خاطرنشان كرد: بسياري از كشورها در آينده مستعمره تمدن اسلامي خواهند بود و اسرائيل نيز مستعمره مهاجرت صهيونيسم خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به كاهش بوديسم در هند گفت: به دليل گسترش اسلام در سرزمين هند، بوديسم كاهش پيدا كرده است و در آينده دين اسلام فراگير خواهد شد ولي به اين معنا نيست كه همه مردم دنيا مسلمان مي‌شوند بلكه تمدن اسلامي گسترش پيدا خواهد كرد. ايشان در جمع محققان و پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نيز سخنراني كرد.

وي به دعوت اداره همكاري هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به قم سفر كرد.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما