اخبار
رييس بعثه مقام معظم رهبري در مدينه: مكتب اهل بيت(ع)را به عنوان الگوي برتر به دنيا معرفي كنيم

قم - مسوول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره گفت: امروز بيشتر مردم دنيا به خاطر سرخوردگي از وضعيت نابسامان حاكم بر جهان، دنبال يك الگوي برتر مي‌گردند، بنابراين ما بايد فرهنگ اسلام ناب محمدي و مكتب اهل بيت‌(ع) را به عنوان الگوهاي برتر به آنها معرفي نماييم.

حجت الاسلام والمسلمين "نجف نجفي روحاني" در جمع مدير و كارشناسان اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل با اشاره به ضرورت استفاده بهينه از فرصت‌ها براي معرفي فرهنگ اهل بيت‌(ع) خاطرنشان كرد: ما بايد با شناسايي و استفاده مناسب از فرصت‌ها با جويندگان حقيقت ارتباط برقرار كرده و معارف ناب اسلام را براي آنها بيان كنيم.

وي ادامه داد: بسياري از افراد نخبه در جهان دنبال اثبات فطرت خود و آشنايي بيشتر با فرهنگ تشيع هستند بنابراين ما بايد با پيوند دادن آنها با سرچشمه زلال معارف و انسان‌هاي الهي، آنان را سيراب كنيم.

نجفي روحاني با اشاره به اينكه ما الگوهاي وارسته و نمونه اي براي معرفي دين داريم، گفت: ما بايد با شناخت عرصه‌هاي مختلف و آگاهي واقعي نسبت به تحولات جهان، معارف قوي و غني اسلام و شيعه را ترويج دهيم.

وي يادآورشد: اگر ما با محبت، حقايق مكتب اهل بيت‌(ع) را براي اهل تسنن و پيروان ساير فرقه‌هاي مذهبي بيان كنيم تاثيرگذار خواهد بود.

مسوول بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره همچنين با اشاره به اهميت بصيرت دهي در جامعه گفت: قرآن كريم حق و باطل را از هم تمييز داده و مسير حق مشخص است، بسياري از افراد در جنگ صفين به خاطر عدم بصيرت لازم از مسير منحرف شدند.

مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل نيز در اين ديدار گفت: در مكتب تشيع عالمان بزرگي مانند شهيدين (شهيد اول و ثاني) معارف و فرهنگ اهل بيت‌(ع) را با خون خود تبليغ كردند و در اين سلسه مراتب معرفتي و معرفت شناسي كساني هستند كه با اخلاص و به صورت غريبانه فضائل اهل بيت‌(ع) را به ديگران منتقل مي‌كنند.

"حبيب قهرماني" افزود: اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه تاكنون توانسته است شخصيت‌هاي برجسته و نخبگان جهان اسلام كه در داخل و خارج از كشورهاي خود از جايگاه ويژه علمي و اجتماعي برخوردار بوده اند را به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات اسلامي قم دعوت نمايد.

وي اظهار داشت: برخي از اين شخصيت‌ها كه از چهره‌هاي تاثيرگذار كشور خود مي‌باشند، هم اكنون با اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل در ارتباط هستند .

قهرماني گفت: ميهماناني از كشورهاي مختلف جهان مانند آلمان ، ژاپن ، تركيه و آمريكا تاكنون به همت اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل به پژوهشگاه دعوت كرديم تا از نزديك بافضاهاي علمي و تحقيقاتي برخي مراكز حوزوي آشنا شوند.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما