اخبار
جرج شكور شاعري مسيحي كه براي علي(ع) و حسين(ع) سرود

طي مراسمي از «جرج شكور» شاعر و اديب مسيحي لبنان كه دو ديوان شعر درباره اميرالمؤمنين علي و امام حسين ـ عليهماالسلام ـ دارد تكريم شد.
رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان در ادامه برنامه‏ هاي قبلي و در راستاي تكريم و گراميداشت فرهيختگان عرب، اين‏ بار شاعر برجسته و اديب چيره ‏دست مسيحي لبنان "آقاي جرج شكور" را مورد تكريم قرار داد.
جرج شكور دو ديوان شعر به نام‌هاي "ملحمة الامام حسين(ع)"و "ملحمة الامام علي(ع)" سروده است كه به ترتيب در سال‏‌هاي 2002 و 2007 منتشر شده ‏اند.
جالب توجه اين‏كه وي ديوان شعرش در مورد امير المؤمنين(ع) را به پاس قدرداني از رشادت‌هاي مجاهدين مقاومت اسلامي در برابر مزدوران صهيونيست در جنگ 33 روزه، در تابستان 2006 به رشته نظم در آورده است.
در اين مراسم تكريم كه در سالن اجتماعات رايزني فرهنگي ايران برگزار شد، جمع كثيري از شخصيت‏هاي رسمي، فرهنگي، ديني و اهل قلم لبنان حضور داشتند.
آقايان "عباس ‏هاشم" نماينده پارلمان لبنان به نمايندگي از "ژنرال ميشل عون" رئيس فراكسيون تغيير و اصلاح در مجلس لبنان، "ايلي فرزلي" معاون سابق رييس مجلس لبنان، "بشاره مرهج" وزير سابق، "مصطفي ديراني"، "حجت ‏الاسلام محمد عمرو" از حزب‌الله و "بسام حمداني" از جمله اين حضار بودند.
حجتالاسلام والمسلمين "رئيس ‏زاده" رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان، طي سخنان كوتاهي اظهار داشت: جرج شكور، قصائدش را از آنچه كه سيد كلام و عمل حضرت علي(ع) ترسيم كرده است الهام گرفته و سخنان جاويد سيد الشهداء (ع) و معاني والاي آن را به نظم در آورده است و بدين ترتيب با كلام زيباي خود ارتباط الهي ميان حضرت مسيح(ع) و امام حسين(ع) را ترسيم نموده است.
وي افزود: قصائد حسيني شاعر جرج شكور راه ارتباط ميان اسلام و مسيحيت را روشن كرده است.
آقاي جرج شكور» نيز در اين مراسم با تعبيري ادبي از رايزني فرهنگي ايران به خاطر برگزاري اين مراسم قدرداني نمود و خاطرنشان كرد: اين گونه اقدامات از رايزني فرهنگي به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران تعجب ‏آور نيست زيرا جمهوري اسلامي، يك جمهوري اصيل با پشتوانه تمدني و در برگيرنده ارزش‏هاي انديشه، فكر و پشتيبان قضاياي حق، آزادگي و رفع ستم از ملت ‏هاي ستمديده و تحت اشغال ـ همچون لبنان و فلسطين ـ است.
اين شاعر برجسته مسيحي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران كه بسياري از آن مي‌ترسند و مي‌خواهند ما را از آن بترسانند، در برابر خدماتي كه به لبنان كرده، هيچ درخواستي نداشته است. ما از ايران نمي‏ ترسيم و در برابر كساني كه ما را از "ولايت فقيه" مي‌ترسانند مي‌گوييم جمهوري اسلامي ايران در پي مسلمان كردن هيچ غير مسلماني در لبنان نبوده است.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما