اخبار
يك مسوول فرهنگي: براي گفت وگو با ساير اديان به افراد با تجربه و مستعد نيازمنديم

قم – مديركل مركز گفت و گوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشور گفت: براي گفت و گو با ساير اديان به افراد مستعد و توانمند نياز داريم.

حجت الاسلام "محمد حسين مظفري" در نشستي با حضور مدير و كارشناسان اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل خاطرنشان كرد: بايد روحانيون و افراد مستعد را براي گفت و گو با ساير اديان شناسايي و با آموزش‌هاي لازم آنها را براي پاسخگويي به شبهات نيز آماده كنيم.

وي ادامه داد: در شرايط كنوني ما دانش لازم را براي حضور در عرصه بين الملل و گفت و گو با ساير اديان و مذاهب را داريم، ولي بايد مهارت‌هاي خود را نيز افزايش دهيم.

وي اظهار داشت: تسلط به زبان‌هاي خارجي و آماده شدن براي حضور در اجلاسيه‌هاي بين المللي و گفت وگو با اديان و مذاهب ديگر بايد در دستور كار طلاب جوان و نخبگان ما قرار گيرد.

مظفري با اشاره به اينكه كليسا براي گفت و گو با اسلام در مناطق مختلف نيرو تربيت كرده است، گفت: ما نيز بايد در كنار افراد باتجربه از ظرفيت‌هاي توانمند روحانيون و پژوهشگران مستعد حوزه علميه براي اين گفت و گو‌ها استفاده كنيم.

وي اظهار داشت: اگر ما دانش مورد نياز را داشته باشيم ولي اين دانش‌ها همراه با مهارت نباشد ضرر خواهيم كرد.

مظفري خاطرنشان كرد: ما براي همكاري دوجانبه با پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و دفتر تبليغات اسلامي آمادگي كامل داريم و در برخي زمينه‌ها از جمله تربيت افراد مستعد و قوي براي حضور در صحنه‌هاي بين المللي نياز به همكاري پژوهشگاه داريم.

مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل نيز در اين مراسم همكاري و تعامل ميان سازمان ارتباطات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي را مهم و تعيين كننده دانست.

"حبيب قهرماني" افزود: اداره همكاري‌هاي علمي وبين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تاكنون با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دانشمندان و نخبه هايي از كشورهاي مختلف جهان را براي بازديد از مراكز علمي و سخنراني در جمع اساتيد و طلاب به استان قم دعوت كرده است كه حضور اين افراد در محافل علمي قم بسيار تاثيرگذار بود.

وي خاطرنشان كرد: حضور شخصيت‌هاي خارجي در قم و سخنراني در محافل و مجامع علمي باعث همگرايي و نزديكي ملت‌ها و نخبگان علمي به هم خواهد شد و بايد اين رويه را ادامه دهيم.

قهرماني به عنوان نمونه از حضور بارداك اغلو رييس سازمان ديانت تركيه به قم و بازديد از دفتر تبليغات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه تركيه بيش از يك هزار مدرسه در كشورهاي غربي دارد ما مي‌توانيم در مديريت اين مدارس مشاركت داشته باشيم.

وي ادامه داد: متدهاي حاكميتي ديني تركيه قابل مطالعه و بررسي است كه از لابلاي آن نيز مي‌توانيم براي اصلاح روند آموزشي خود استفاده كنيم.

قهرماني خواهان حضور رايزن‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در قم و برگزاري نشست‌هاي مشترك با حضور محققان و اساتيد برجسته حوزه شد و گفت: حضور اين رايزن‌ها در قم و برگزاري نشست‌هاي مشترك با علماي حوزه و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي باعث مطرح شدن مباحث جديدي مي‌شود و ما با اين شيوه‌ها مي‌توانيم انقلاب اسلامي را بيمه كنيم.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما