اخبار
رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي: آثار علماي سلف را احيا مي‌كنيم

رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: پژِوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و دفتر تبليغات اسلامي با تجليل از قدما و ميراث هاي علمي و ديني علماي سلف، آثار آنها را احيا خواهند كرد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي با بيان اين كه نسل امروز، تشنه ارتباط با گذشته علمي خود مي باشد، گفت: اگر ارتباط نسل امروز با گذشته قطع شود، موفق به تقويت علوم اسلامي نخواهيم شد و از سوي ديگر نسلي كه ارتباطش با گذشته قطع شود، توفيقاتش كم شده و خيلي جاها با خلاء‌ مواجه خواهد شد.
وي با بيان اين كه اين پژوهشگاه تبديل به مركز توليد مطالعات اسلامي و پژوهش‌هاي جدي و استاندارد شده است، گفت: انجام مطالعات عميق، گسترده و توسعه يافته، برخورداري از نيروهاي انساني و كادر علمي مجرب و توانمند و پرداختن به مهم ترين مسايل زمان و مورد نياز از ويژگي‌هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي است.
 حجت الاسلام والمسلمين مبلغي از توسعه كمي و كيفي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خبر داد و اظهار داشت: ورود به حوزه‌هاي ناگشوده در مطالعات ديني و ديگر مباحث مورد نياز را كه تاكنون به آن نپرداخته‌ايم آغاز كرده‌ايم.

 رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با اشاره به  توسعه كيفي اين نهاد حوزوي خاطرنشان كرد: توسعه كيفي پژوهشگاه به صورت نوآورانه در بعد روش‌شناسي و مطالعات دين‌پژوهانه در حال انجام است.
ايشان پژوهش‌هاي منسجم، هماهنگ و مرتبط بين واحدهاي پژوهشي را از اولويت‌هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي برشمرد و افزود: ما دنبال اين هستيم كه پژوهش
هاي مختلف را  با اهداف مشخص آغاز و با استمرار مطالعات و تحقيقات، به فرجام صحيح علمي برسانيم و تاكنون در اين راستا توفيقات زيادي نصيب اين مركز علمي پژِوهشي شد.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما