اخبار
حجت الاسلام مبلغي: آموزه هاي رحماني اسلام، پاسخگوي بسياري از مشكلات جهان معاصر است

رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با اشاره به اين كه دين مبين اسلام آموزه هاي بلندي براي بشريت دارد، گفت: اگر اين آموزه هاي بلند اسلامي ناديده گرفته شود بشريت از ادامه همكاري هاي رحماني و پر از رحمت و واقعيت اين دين محروم خواهد شد.
 حجت الاسلام والمسلمين "احمد مبلغي" در ديدار با دكتر آرتور بيولر اسلام شناس و استاد دانشگاه ويكتورياي نيوزيلند خاطرنشان كرد: اسلام جمعيت زيادي پشت سر خود داشته و طرفداران زيادي در جهان دارد و اگر آموزه هاي اين دين كه از خاستگاه فكري و انساني بشريت نشات گرفته است بتواند در عرصه جهاني حضور به هم رساند خدمات بزرگي به بشريت ارايه خواهد داد.
ايشان با اشاره به موج اسلام هراسي در غرب گفت: اسلام هراسي اگرچه يك پديده است و چشم انداز مبتني بر علم نمي توان بر آن لحاظ كرد ولي چون امواج تبليغات و نگاه
هاي بدبينانه در مورد اسلام خصوصا در غرب وجود دارد بايد بتوانيم ارتباطات جهاني را گسترش و حقايق اسلام را به خوبي بيان كنيم و اگر از ابزارهاي مدرن امروزي براي تبليغ دين استفاده نماييم اسلام هراسي چون پشتوانه محكمي ندارد رو به زوال قرار مي گيرد.
حجت الاسلام مبلغي خطاب به اين انديشمند آمريكايي گفت: امروز رسالت ما و شما در مورد پديده اسلام هراسي بسيار سنگين و ويِِژه است ولي فعاليت هاي شما كه در جامعه غربي قرار داريد تاثيرگذارتر خواهد بود.
وي ادامه داد: مفاهيم و تحليل هاي شما(دكتر آرتور بيولر) در جمهوري اسلامي ايران جذابيت و مخاطب دارد و تحليل و نگاه درست شما در اذهان افكار عمومي مورد قبول واقع خواهد شد.
حجت الاسلام مبلغي در پاسخ به دكتر آرتور بيولر كه گفته بود در نيوزلند و آمريكا در زمينه تحقيقات اسلامي احساس تنهايي مي كنم، گفت: امروز چون دنيا كوچك است شما تنها نخواهيد بود.
رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي همچنين در مورد روند اسلام هراسي در غرب و مبناي آن سوالاتي را از دكتر "آرتور بيولر" مطرح كرد.
دكتر آرتور بيولر در اين ديدار نيز با تقدير از مسوولان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خصوصا حجت الاسلام والمسلمين مبلغي رييس محترم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و آقاي قهرماني مدير اداره همكاري
هاي علمي و بين الملل گفت: شهر مقدس قم خصوصا پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي درياي خروشان علم و معنويت است.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما