گزارش عملکرد
گوشه‌اي از عملكرد و فعاليت‌هاي اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل

اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل از زمان تاسيس تاكنون فعاليت‌هاي چشمگيري را در راستاي سياست‌ها و اهداف كلان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و دفتر تبليغات اسلامي در دو حوزه داخلي و خارجي  انجام داده و تاكنون موفقيت‌هاي خوبي را كسب نموده است.
پژوهشگاه علوم و فرهنگي اسلامي در سالهاي اخير ارتباط خوبي با شخصيت‌ها و مراكز علمي پژوهشي كشور‌هاي مختلف جهان كرده كه در نتيجه آن شاهد بازديد برخي از انديشمندان خارجي از اين پژوهشگاه و همچنين دعوت مسوولان پژوهشگاه به كشورهاي ديگر نيز هستيم كه در اين زمينه نقش اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل بسيار مهم و تاثير گذار است.
بنابراين، ايجاد تفاهم نامه‌هاي علمي و ارتباط مستمر با مراكز علمي و پژوهشي خصوصا در حوزه بين‌الملل از جمله اقداماتي است كه اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دنبال كرده و دستاوردهاي خوبي در اين راستا داشته است.
به گفته مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، برگزاري كنگره‌هاي بين‌المللي بزرگاني مانند شيخبهايي و شهيدين ( شهيد اول و ثاني)، احيا و رونمايي آثار انديشمندان جهان اسلام و رايزني و هماهنگي‌هاي لازم براي حضور ميهمانان و شخصيت‌هاي خارجي از چند ماه قبل از ورود تا خروج آنها و همچنين هماهنگي‌هايي لازم جهت حضور مسوولان پژوهشگاه در خارج از كشور و شركت در همايش ها و كنفرانس‌هاي علمي از فعاليت‌هاي مهم اين اداره (اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل) مي باشد.
آقاي "حبيب قهرماني" در اين زمينه گفت: ما در بخش  اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل تاكنون نشست‌ها و رايزني‌هاي خوبي با مسوولان و موسسات علمي و پژوهشي داخل و خارج از كشور داشته اند كه گوشه‌اي از اين فعاليت‌ها ارايه مي شود.
وي اظهار داشت: در بخش اطلاع رساني اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل با گزينش اخبار، گزارش‌ها و مقالات از بخش فارسي جهت ترجمه، تهيه و توليد خبر، مصاحبه، مطلب و ترجمه و ارسال روي سايت و همچنين انعكاس فعاليت‌هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي نقش مهمي را ايفا كرده است و در اين راستا با دو نفر مترجم فارسي به انگليسي و عربي قراداد امضاء نموده است.
وي گفت: در همين زمينه جلسه مذاكرات پيرامون راه‌اندازي بخش بين‌الملل سايت پژوهشگاه و نظارت علمي بر متن خبرها، گزارش‌ها و ديگر اطلاعات ترجمه شده جهت ارسال روي بخش يبن‌الملل سايت ايسكا برگزار شده است.
مدير اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل با تشريح برخي از دستاوردهاي بخش همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل گفت: در زمينه رونمايي از كتاب الطهاره مرحوم ملاحبيب الله شريف كاشاني فعاليت‌هاي متعددي جهت هماهنگي‌هاي مقدماتي، طراحي اقلام تبليغاتي نشست از جمله بنر خياباني، استند، بنر پشت صحنه، بنر خوش‌آمد گويي، پوستر رنگي خياباني و دعوت از متخصصان و بزرگان، اجراي مراسم نشست و ارسال خبر و گزارش نشست به شبكه‌هاي صدا و سيما و رسانه‌هاي خبري صورت گرفته است.
ايشان به كارنامه پژوهشي سال 1386 پژوهشگاه اشاره كرد و گفت: اداره همكاري‌هاي علمي نيز در اين زمينه فعاليت‌هاي چشمگيري از جمله تنظيم و تدوين طرح اوليه، ارسال فرم گردآوري اطلاعات، پيگيري مستمر اطلاعات مورد نظر، تنظيم و تدوين اوليه كارنامه، ارسال اطلاعات گردآوري شده به پژوهشكده‌ها و واحدها، اعمال اصلاحات مورد نظر پژوهشكده‌ها و واحدها، تنظيم و تدوين نهايي كارنامه، ارسال به معاونت پژوهشي جهت اظهار نظر نهايي انجام داده است.
قهرماني گفت: تهيه فيلم مستند فعاليت‌هاي پژوهشگاه از ديگر اقدامات اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل ميباشد و ما در زمينه مطالعه و بررسي كليه پيشنهادات مربوط به تهيه فيلم مستند و رايزني در خصوص كارگردان مناسب، مذاكرات مقدماتي خود را با آقاي احمد فيضي كارگردان صدا و سيما آغاز و با ايشان قراردادي را جهت مصاحبه‌ با مسوولان پژوهشگاه و ساخت فيلم مستندي از فعاليت‌هاي علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات اسلامي نيز منعقد كرديم و اين كار نيز به سرانجام رسيده است.
آقاي قهرماني همچنين پيگيري موارد درخواستي از پژوهشكده‌ها و واحدها خصوصا تسهيل كار آنها در عرصه بين‌الملل را نيز از ديگر عملكرد اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دانست و گفت: پيگيري درخواست مركز احياي آثار در مورد كتاب المخلاه شيخ بهايي در كشور آذربايجان، پيگيري درخواست پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) در مورد اطلاعات جامعي در مورد "زكي يماني" وزير نفت سابق عربستان، درخواست دبيرخانه كنگره‌هاي بين‌المللي در خصوص ويزاي هيأت اعزامي پژوهشگاه به عراق را ميتوان از ديگر فعاليت‌هاي بخش بين‌الملل ذكر كرد.
ايشان طرح پيشنهادي عضويت در پايگاه‌هاي مطالعاتي معتبر دنيا، طرح آيين‌نامه سفرهاي علمي و فرصت‌هاي مطالعاتي، طرح بزرگداشت شخصيت‌هاي علمي حوزوي (بزرگداشت آيت الله العظمي گلپايگاني(ره)، تشكيل اوّلين جلسه هم‌انديشي نشست علمي روش شناسي فقهي آية الله گلپايگاني، تشكيل اوّلين جلسه شوراي سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي نشست علمي روششناسي فقهي آيت الله گلپايگاني، هماهنگي با دفتر آيت الله صافي جهت ديدار رئيس محترم پژوهشگاه و هيأت همراه با ايشان و فرزندان آية الله گلپايگاني در خصوص نحوه برگزاري نشست علمي تكريم آية الله العظمي گلپايگاني را از جمله فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين بخش عنوان كرد.
ايشان همچنين تنظيم اوليّه طرح اصول و معيارهاي سفرنامه‌هاي علمي‌ ـ پژوهشي جهت استفاده نمايندگان پژوهشگاه در سفرهاي خارجي، تنظيم و تدوين طرح سلسله ديدارهاي نخبگان و فراهم‌سازي ديدار مديران پژوهشي و اعضاي هيأت علمي و پژوهشگران پژوهشگاه با مراجع تقليد، علماء، و مديران و اساتيد حوزه علميّه و دانشگاه‌هاي قم، تهيه و تنظيم طرح مسافرت‌هاي علمي و پژوهشي خارج از كشور، تهيه وتنظيم طرح تحول ساختار اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، طرح پيشنهادي شناسايي پايگاه‌هاي معتبر اطلاعاتي دنيا، طرح بهينه‌سازي و ارتقاء محتوايي را از ديگر اقدامات انجام شده توسط اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل ذكر كرد.
آقاي قهرماني، تعامل و همكاري با مراكز علمي وپژوهشي داخل و خارج را از چشماندازها و اهداف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خصوصا اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دانست و گفت: در همين راستا با مراكز علمي پژوهشي مانند جامعه المصطفي العالميه(معاون بين‌الملل) پژوهشگاه بين‌المللي المصطفي، معاونت فرهنگي مجمع جهاني اهل بيت(ع) در قم، دانشگاه قم، دانشگاه پرديس قم، مؤسسه امام خميني(ره)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آستان قدس رضوي، بعثه مقام معظم رهبري، دانش‌آموختگان حوزه علميه قم ارتباط داشته و نشست‌ها و جلساتي برگزار شده است.
وي همچنين ارتباط، تعامل و نشست با مسوولان پژوهشگاهها و موسساتي مانند "فرهنگ و انديشه اسلامي"،"بنياد ملاصدرا" دركشور بوسني و هرزگوين، تعامل و همكاري با امور بين الملل مؤسسه دارالحديث در ارتباط با ايجاد بانك اطّلاعات دانشگاهها، اساتيد و شخصيّت‌هاي علمي - پژوهشي خارج از كشور به ويژه كشورهاي اروپايي، آمريكا و كانادا، بنياد بصائر با كارشناس مسئول بين‌المللي آن و مذاكرات متعدد با ايشان در زمينه‌هاي همكاري، همكاري با امور بين‌الملل شهرداري استان و ساير مراكز علمي پژوهشي تاثيرگذار را از ديگر فعاليت‌هاي بخش علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دانست.
آقاي قهرماني خاطرنشان كرد: مسئوليت كميته بين‌الملل كنگره شهيدين، مصاحبه علمي با فرهيختگان، پژوهشگران و مديران حوزه تحقيق و پژوهش در داخل و بيرون از پژوهشگاه، پيگيري امور علمي و اجرايي، شركت رياست و برخي مديران ارشد پژوهشي پژوهشگاه به كنفرانس‌هاي بين‌المللي از چند ماه قبل از كنفرانس تا يك هفته بعد از آن، بسترسازي، مذاكره، تعامل، همفكري و تبادل اطلاعات جهت فراهم‌سازي زمينه انعقاد و امضاي تفاهم نامه‌هاي همكاري با مراكز علمي و پژوهشي داخل و خارج از كشور و پيگيري مكاتبات پژوهشگاه در حوزه بين‌الملل را از ديگر اقدامات اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دانست.
وي اظهار داشت: براي برگزاري هر چه باشكوهتر كنگره شهيدين اقدام به برگزاري و تشكيل شش جلسه جدي كاري، آسيب‌شناسي كنگره‌هاي قبلي، جمع‌بندي نيازها و امكانات، پيش‌بيني راهكارها و نيروهاي مورد نياز، هماهنگي‌ها در سطوح نيروهاي داخلي، ميهمانان و سازمان‌هاي داخلي و خارجي نموديم و اين كنگره به صورت باشكوه برگزار شده است.
به گفته ‌ايشان ميهمانان خارجي اين كنگره با رايزني و هماهنگي اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل در مدت زمان حضور در قم از مراكز مختلف علمي و پژوهشي استان و همچنين مراكز تاريخي استان اصفهان بازديد كردند.
وي گفت: در راستاي اهداف و سياست‌هاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي اقدام به مصاحبه‌هاي علمي با فرهيختگان، پژوهشگران و مديران حوزه تحقيق و پژوهش در داخل و بيرون از پژوهشگاه از جمله آيت الله فقيه يزدي، آيت الله استادي، حجت السلام مطهري، حجت الاسلام حكيم الهي، آقاي سليميان، دكتر ميراحمدي، آقاي پرويز رضوان (انديشمند ايراني مقيم لندن)، حجت الاسلام والمسلمين مبلغي، دكتر لك زايي، دكتر بهروز لك، حجت الاسلام مخدوم، حجت الاسلام نقدي مدير موسسه ترجمان وحي، شخصيت‌هاي خارجي زيادي از جمله عبدلكريم فضل الله، دكتر آرتور بيولر اسلام شناس آمريكايي ، جويده غانم استاد دانشگاه الجزاير و شيخ صفار از كشور عربستان انجام شده است كه بسيار مفيد و مثمر ثمر مي باشد.
آقاي قهرماني با ارايه گزارشي از پيگيري امور علمي و اجرايي شركت مسوولان پژوهشي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در كنفرانس‌هاي بين‌الملل گفت: اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل از يك ماه قبل از زمان برگزاري همايش يا كنفرانس برنامهريزيها، هماهنگي و رايزني خود را آغاز و تا پايان همايش پيگير امور مربوطه ميباشد.
ايشان گفت: براي سفر مسوولان و اعضاي هيات علمي دفتر تبيلغات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به خارج از كشور جهت حضور در همايشها يا كنفرانس‌هاي بين‌المللي ما نيز كارهاي هماهنگي را از آغاز تا پايان انجام خواهيم داد.
وي به عنوان نمونه گفت: در اين زمينه براي سفر حجت الاسلام والمسلمين حاج آقاي مبلغي به مالزي و سفر دكتر واسعي مديريت وقت پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع) به كشور هندوستان اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل هماهنگي‌هاي لازم را صورت داده است.
وي ادامه داد: در زمينه بسترسازي، مذاكره، تعامل، همفكري و تبادل اطلاعات جهت فراهم‌سازي زمينه انعقاد و امضاي تفاهم نامه‌هاي همكاري با مراكز علمي و پژوهشي داخل و خارج از كشور اقدامات خوبي نيز انجام شد.
وي گفت: پيگيري مكاتبات پژوهشگاه در حوزه بين‌الملل از جمله وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و رايزني‌هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور و سفارتخانه‌هاي عراق، هند، سوريه، لبنان و ساير كشورها و نيز اعزام‌ مأمور جهت تسهيل در امر ويزاي ميهمانان خارجي كنگره‌ها و كنفرانس‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه به وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاي مذكور مكاتبه با آقاي بيات، مدير كل محترم اداره شمال و غرب آفريقاي وزارت امور خارجه براي دريافت اطلاعات انديشمندان علمي و پژوهشي داخلي و خارجي مكاتبه با آقاي حكيم الهي، معاون محترم بين‌الملل جامعه المصطفي العالميه براي دريافت اطلاعات انديشمندان علمي و پژوهشي داخلي و خارجي، مكاتبه و تماس تلفني با نماينده ‌ايران در كشور آذربايجان در رابطه با كتاب مخلات اثر شيخ بهايي را مي توان از جمله اقدامات اداره علمي وبين‌الملل پژوهشگاه ذكر كرد.
ايشان همچنين تبديل، پياده‌سازي، تايپ و اصلاح و تدوين متن نشست‌ها، ديدارها و مصاحبه‌هاي شخصيت‌هاي علمي و پژوهشي داخل و خارج از كشور را از ديگر اقدامات اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دانست.
ايشان يادآور شد: جهت تبادل نظر و تصميم‌سازي كلان در خصوص تعامل و همكاري‌هاي بين‌المللي پژوهشگاه شوراي سياستگذاري اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل تشكيل شد و اولين جلسه آن با حضور اعضا و با موضوع آسيب‌شناسي تفاهم‌نامه منعقده پژوهشگاه با ديگر مراكز علمي و پژوهشي برگزار شد.
آقاي قهرماني پيگيري و هماهنگي‌ ملاقات‌ها و بازديدهاي انديشمندان خارجي از پژوهشگاه را از ديگر اقدامات اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل ذكر كرد و گفت: در اين زمينه بازديد هيأت پاكستاني شامل هفده نفر از شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي، علمي، وكلا و حقوقدانان برجسته و روزنامه‌نگاران، هيأت تركيه‌اي: پرفسور دكتر خيري قرباش اوغلو، استاد دانشكده الهيات دانشگاه آنكارا و پرفسور دكتر الهامي گولر، استاد رشته كلام اسلامي دانشكده الهيات دانشگاه آنكارا، مايكل كوك، استاد دانشگاه بوستن امريكا و نويسنده كتاب معروف امر به معروف و نهي از منكر در اسلام، عبدالكريم تاراس چرنينكو، انديشمند روسي كه دين اسلام و مكتب تشيع را برگزيده و اولين ترجمه روسي نهج‌البلاغه را انجام داده است كه مورد استقبال وسيع مسلمانان روس قرار گرفته است و دكتر آرتور بيولر استاد دانشگاه ويكتورياي نيوزلند، محمد توپراك استاد دانشگاه تركيه و دهها شخصيت علمي مطرح ديگر كه براي حضور در كنگره بين‌المللي شهيدين به قم آمده بودند را مي توان نام برد.
ايشان همچنين هماهنگي لازم براي بازيد برخي از انديشمندان ديگر مانند "پرويز رضوان" انديشمند ايراني مقيم لندن و آقاي" عيدي" جانشين بنياد ملاصدرا در كشور بوسني هرزگوين و فرزند رييس محترم بنياد ملاصدرا از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي را از ديگر اقدامات انجام شده توسط همكاري‌هاي بين‌الملل ذكر كرد.
وي همچنين زمينه‌سازي تفاهم‌نامه‌هاي منعقده با ديگر مراكز علمي و پژوهشي، تفاهم‌نامه با بنياد ملاصدرا در كشور بوسني و هرزگوين، تنظيم تفاهم نامه همكاري پژوهشگاه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، تنظيم پيش نويس تفاهم‌نامه همكاري پژوهشگاه و كالج اسلامي لندن، تنظيم پيش‌نويس تفاهم‌نامه همكاري با معاونت آموزشي و پژوهشي بعثه مقام معظم رهبري، تنظيم پيش‌نويس تفاهم‌نامه همكاري با پژوهشگاه بين‌المللي المصطفي العالميه را از اقدامات بخش بين‌الملل در اين راستا ذكر كرد.
وي همچنين گفت: تعامل و همكاري با پژوهشكده‌ها و واحدهاي پژوهشگاه از جمله ديدار و جلسه با معاون پژوهشي پژوهشگاه حجّت الاسلام و المسلمين آل بويه در خصوص راهكارهاي برون رفت از وضعيّت كنوني تعاملات علمي، فرهنگي و پژوهش دروني و بيروني پژوهشگاه، شناسايي مراكز و شخصيّت‌هاي خارجي كه به ايران و به ويژه به قم سفر مي‌كنند، هماهنگي با دفتر رئيس پژوهشكده انديشه سياسي جهت ديدار و گفتگو با ايشان در خصوص تعاملات دروني و بيروني پژوهشگاه را نيز از ديگر فعاليت‌هاي مفيد اداره  همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل دانست.
آقاي قهرماني همچنين هماهنگي با مدير كتابخانه هاي پژوهشگاه جهت استفاده از منابع سفرنامه هاي موجود در كتابخانهها براي تنظيم اصول و معيار سفرنامهنويسي، تبادل نظر با معاونت محترم اداري مالي و نيز مديريت‌هاي پشتيباني و اداري پژوهشگاه در خصوص رفع نيازمندي‌هاي اداره همكاري‌هاي علمي و بين الملل، مذاكره و گفت و گو با معاون محترم فرهنگي و تبليغ دفتر تبليغات اسلامي در زمينه نحوه تعامل و همكاري، جلسه پي‌گيري اقلام درخواستي اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، اطلاع‌رساني از سايت كتابخانه ديجيتالي دريا، معرفي ليست كتاب‌هاي موجود در سي‌دي‌هاي عرضه شده در كتابخانه ديجيتالي سايت دريا و گفت وگو با مسئولين سايت دريا به دفعات را از مهمترين فعاليت‌هاي همكاري‌هاي علمي ذكر كرد.
وي گفت: همكاري با بخش ترجمه و ترجمه‌ي مجلات زبان‌هاي غيرعربي براي آنها، كميته بين‌المللي قرآن معاصر، شركت در جلسات، همكاري و ارائه منابع مورد نياز آنها، شركت در جلسات هيئت تحريريه مجله التوحيد و ارائه راهكارها، عضويت مدير اداره در شوراي نشر پژوهشگاه را از ديگر كارهاي انجام شده مي باشد.
ايشان خاطرنشان كرد: هماهنگي‌هاي لازم جهت ديدار كارشناسان بعثه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با پژوهشگاه از جمله آقاي طاهري كارشناس مسائل آفريقا در بعثه مقام معظم رهبري مفيد بود و با ايشان در خصوص راه‌هاي همكاري بين‌المللي در حوزه آفريقا مذاكرات و تعاملاتي صورت گرفت.
وي ادامه داد: با آقاي استاد اسدي‌نژاد از كارشناسان ارشد بعثه مقام معظم رهبري«مدظله العالي» در خصوص راه‌هاي دست‌يابي به شبهات وهابيت عليه مكتب اهل بيت(ع) و شيوه‌هاي پاسخگويي به آن‌ها گفتوگوها و نشست‌هايي برگزار كرديم.
وي افزود: آقاي حسيني‌مطلق كارشناس بعثه مقام معظم رهبري نيز با هماهنگي اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل از پژوهشگاه بازديد داشته است.
آقاي قهرماني تهيه و تنظيم جزوه آشنايي با مراكز علمي ـ پژوهشي كشورها را از ديگر اقدامات اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل پژوهشگاه دانست و گفت: در اين زمينه جزوه آشنايي با مراكز پژوهش‌هايي مانند كشورهاي هند، انگليس، فرانسه، آلمان و كانادا تهيه شده است.
وي تهيه وتدوين تقويم كشورهاي جهان از جمله تقويم پنجاه ساله كشورهاي جهان (در دو جلد، 1000 صفحه‌اي) به زبان انگليسي، تقويم روزانه كشورهاي جهان به زبان انگليسي و همچنين تهيه و تنظيم اطلاعات اجمالي بيش از 236 كشور و مناطق مستقل جهان را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده ذكر كرد.
آقاي قهرماني همچنين تنظيم قرارداد با نيروهاي متخصص در امر ترجمه انگيلسي، عربي و آپلود، تايپ ، طراحي و جستجوي تخصصي اينترنتي را از ديگر اقدامات بخش علمي و بين‌الملل دانست و گفت: تنظيم قرارداد با آقايان "جمعه‌خان افضلي" (مترجم فارسي به انگليسي و بالعكس)، "عبدالحسين صافي" (مترجم فارسي به عربي و بالعكس)، "ميثم رمضاني" (آپلود سايت)، "محمد صادق قراچورلو" (مترجم و جستجوگر اينترنتي)،"خاكسار و اطمينان" (خبرنگار)، "مهدي سازندگي" (تهيه، طراحي و تدوين كارنامه پژوهشي) و "احمد فيضي"، كارگردان فيلم مستند معرفي پژوهشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در اين بخش نيز مي باشد.
ايشان تشكيل جلسه با رياست محترم پژوهشگاه در خصوص راهبردها، سياست‌ها، خط مشي‌ها و برنامه‌هاي تعامل بين‌المللي پژوهشگاه را نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين بخش ذكر كرد و گفت: جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج آقاي مبلغي رييس محترم پژوهشگاه از سال 1387 تاكنون سه بار از اداره همكاري‌هاي علمي بازديد كرده است كه نتايج خوبي به لحاظ رفع نيازهاي اداره در بر داشته است.
آقاي قهرماني تشكيل جلسه با رياست محترم پژوهشگاه و مدير محترم حوزه رياست در خصوص رفع نيازمندي‌هاي ضروري اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل را نيز از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده ذكر كرد.
ايشان يادآورشد: در زمينه استخراج و تنظيم مرتب و ترجمه و به روز اطلاعات جامع كنفرانس‌هاي بين‌المللي كه در كشورهاي مختلف برگزار مي‌گردد، جهت اطلاع و برنامه‌ريزي رياست و مديران محترم بخش‌هاي مربوط پژوهشگاه جهت ارائه مقاله و يا حضور در آن‌ها فعاليت‌هايي انجام شده است.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما