اخبار
احمد مبلغي: شكست در قاموس حزب الله لبنان جايي ندارد

رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با اشاره به اينكه حزب الله لبنان يك نهاد پرآوازه در سراسر جهان مي‌باشد، گفت: پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه نشان داده است كه‌ شكست در قاموس اين جنبش عظيم مقاومت، جايي نداشته و هميشه پيروز ميدان خواهد بود.

 به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، حجت الاسلام والمسلمين "احمد مبلغي"روز شنبه در ديدار با هياتي از علماي شيعه لبنان خاطرنشان كرد: شيعيان لبنان به دليل خط و مشي فكري، سياسي، فرهنگي و اجتماعي خود تاكنون در عرصه‌هاي مختلف موفق عمل كرده ‌است.

وي ادامه داد: پيروزي حزب‌الله لبنان در برابر رژيم غاصب صهيونيستي در جهان اسلام بسيار موثر و مفيد بود، امروز روحيه شكست ناپذيري و نترس بودن حزب الله، زبان زد عام و خاص شده است.

مبلغي خاطرنشان كرد: به دليل اينكه همه فعاليت‌هاي حزب‌الله لبنان، با كارهاي فرهنگي همراه بوده است،  براي همه كشورهاي اسلامي و جهان درس‌هايي از حيث نظامي و عقلانيت رفتاري به دنبال داشته است.

وي با اشاره به اينكه ابعاد فرهنگي براي حزب الله لبنان از سه لايه قابل رصد مي باشد، گفت: نيروهاي حزب الله بايد مجهز به بيشترين و عميق‌ترين راه‌هاي ديني، علمي و فرهنگي شوند و اگر اين جنبش مقاومت محتواي ديني و فرهنگي خود را از دست دهد، از اعتبار آن كاسته خواهد شد.

وي گفت: حزب الله لبنان بايد با تعامل و همكاري بيشتر با جهان اسلام، موضوع وحدت اسلامي را به عنوان يك استراتژي اساسي مورد توجه قرار دهد.

رييس كميسيون تحقيقات مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي خاطرنشان كرد: امروز محبوبيت حزب الله لبنان، مرزهاي شيعه را درنورديده است و بايد با استفاده از اين فرصت، فرهنگ وحدت اسلامي و شيعي را مورد توجه قرار دهد.

مبلغي يادآورشد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي مي‌تواند همه كتاب‌هايي كه توليد كرده و آثار جديد خود را  به دو زبان فارسي و عربي در اختيار شيعيان لبنان قرار دهد.

وي ادامه داد: ما همچنين مي توانيم در تغيير وضعيت كتاب هاي درسي مسلمانان در لبنان پيش قدم باشيم و كتاب‌هاي خود را به زبان هاي ديگر ترجمه نماييم تا فكر حوزه‌هاي علميه در ايران محبوس نباشد، بلكه به سراسر جهان مورد استفاده قرار گيرد.

معاون پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي اظهار داشت: در زمينه وحدت اسلامي نيز هر شيوه‌اي را كه شيعيان در لبنان انتخاب كند ما مي توانيم با آنها همكاري كنيم، به عنوان نمونه اگر كسي بخواهد فقه مقارن را در المنار يا جاي ديگر دنبال كنم ما آمادگي داريم تا زمينه‌هاي علمي آن را فراهم كنيم.

 مبلغي يادآورشد: ما آماده همكاري با علماي لبنان در همه بخش‌هاي فرهنگي و علمي هستيم، در صورت امكان جلساتي داشته باشيم.

وي ادامه داد: ما مي‌توانيم از شخصيت‌هاي علمي آشنا به فرهنگ شيعي در لبنان و به زبان عربي در پژوهشگاه جهت تاليف و تدوين كتاب براي شما استفاده كنيم و كتاب مورد علاقه را نيز به زبان عربي ترجمه نماييم تا شما بتوانيد بااستفاده از آنها نسل امروز را در مقابل تهاجم فرهنگي غرب بيمه كنيد.

رييس هيات علماي شيعه لبنان نيز با ارايه گزارشي از فعاليت هاي جنبش مقاومت در زمينه نشر، تاليفات و نشريات، در زمينه چگونگي ارتباط و تعامل مراكز علمي و پژوهشي قم و لبنان مطالبي را بيان كرد.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما