اخبار
يوسفي مقدم : جنگ نرم دشمنان عليه هويت و حقيقت ديني شيعه آغاز شده است

رييس مركز فرهنگ و معارف قرآن كريم پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: ما امروز در عرصه بين المللي در معرض تهاجم شديد فكري و فرهنگي دشمنان هستيم و استكبار جهاني نيز جنگ نرم خود را عليه هويت و حقيقت شيعه و اسلام آغاز كرده است.

به گزارش خبرنگار اداره همكاري هاي علمي و بين الملل، حجت الاسلام والمسلمين "محمد صادق يوسفي مقدم" در نشست مشتركي با هياتي از علماي لبنان خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و شيعيان لبنان به خاطر نقش آفريني‌هاي خود، در نوك اين حملات دشمنان قرار گرفته‌اند.

 وي اظهار داشت: امروز بيشترين تهاجم دشمنان عليه مواضع فكري و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و در راس آن مقام معظم رهبري، حزب الله لبنان و نيروهاي در خط مقدم جبهه عليه استكبار و مواضع استراتژيك آن قرار گرفته است.

 يوسفي مقدم خاطرنشان كرد: ما ضمن اينكه بايد به تبيين مباني فكري داخلي خود بينديشيم، از نقشه هاي دشمنان و استبكار جهاني غافل نشويم.

 وي ادامه داد: مركز فرهنگ قرآن و معارف اسلامي براي كمك به شيعيان لبنان در زمينه قرآن پژوهشي و ساير فعاليت‌هاي ديني آمادگي كامل دارد.

 يوسفي مقدم با اشاره به اينكه راهبردهاي اصول اساسي تحت عنوان نگاه هاي ايجابي به مسائل فرهنگي و وحدت جهان اسلام بسيار مهم است، خاطرنشان كرد: ما هرگز در پژوهش‌هاي ديني خود تعصب‌ راه نداده‌ايم.

وي ادامه داد: هرچند باورهاي خاص مذهبي داريم ولي با تعصب فكري و مذهبي خود، وارد حوزه پژوهش نخواهيم شد.

 وي گفت: با وجودي كه ما يك مركز قوي و كم نظير در زمينه قرآن پژوهشي و معارف ديني هستيم ولي مايل مي باشيم كه از ظرفيت مراكز علمي پژوهشي لبنان به خوبي استفاده كنيم.

رييس هيات علماي لبنان نيز در اين نشست گفت: براي ترويج انديشه بزرگان و علماي اسلام از جمله امام راحل، مقام معظم رهبري، شهيد مطهري و آيت الله بهجت تلاش خواهيم كرد و با تلخيص كتاب‌هاي اين بزرگان، آنها را به صورت كتاب درسي در خواهيم آور د.

 وي ادامه داد: در لبنان يك نشريه‌اي داريم كه براي وحدت جهان اسلام از انديشه بزرگان ديني در آن استفاده مي‌كنيم و در زمينه مسائل قرآني، ديني و تلخيص كتاب‌هاي بزرگان و مباحث اخلاق كاربردي و عملي از ظرفيت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و بزرگان حوزه علميه قم استفاده خواهيم كرد.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما