اخبار
بازديد مفتي جمهوري بالكاريناي كشور روسيه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

مفتي جمهوري بالكاريناي كشور روسيه از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بازديد و با رييس اين پژوهشگاه نيز ديدار كردند.

 به گزارش خبرنگار بخش بين الملل سايت ايسكا ، رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي وحدت جهان اسلام را در شرايط كنوني ضروري دانست و گفت: در شرايط فعلي شعار وحدت ميان مسلمانان خصوصا شيعه و سني بايد به صورت عملي تحقق پيدا كند.

 حجت الاسلام و المسلمين"احمدمبلغي" خاطرنشان كرد: مساله اتحاد مسلمانان بايد در صدر مباحث ديگر قرار گيرد و شعار وحدت اسلامي به معناي كامل كلمه تحقق پيدا كند.

 وي اظهار داشت: اختلافات ميان مسلمانان هميشه بوده و هست و بايد بر مبناي مشتركات خود

براي رفع كاستي ها و مشكلات و همچنين مقابله با دسيسه هاي دشمنان دست به دست هم دهيم.

 حجت الاسلام مبلغي با اشاره به دستاوردهاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: در اين مجموعه محققان و انديشمندان در زمينه علمي و پژوهشي فعاليت كرده و دستاوردهاي علمي بزرگي را دارند.

 متفي جمهوري بالكاريناي كشور روسيه نيز در اين ديدار گفت: مسلمان بايد وحدت و همدلي خود را جدي گرفته و به اختلافات پايان دهند.

 "انس پشي فاچيف" با اشاره به فعاليت هاي وحدت بخش مجمع تقريب و مذاهب اسلامي ، از اقدامات اين مجمع تقدير كرد و گفت: همه مسلمانان بايد برپايه شعار لااله الاالله و محمد رسول الله (ص) به وحدت برسند، در اين شرايط بايد  با يكپارچگي براي رفع مشكلات جهان اسلام گام برداريم.

 وي تصريح كرد: مسلمانان نبايد اجازه دخالت بيگانگان و دشمنان را در امور خود بدهند بلكه با وحدت و يكپارچگي و دوري جستن از اختلافات، وضعيت خود را سامان دهند.

 فاچيف همچنين در بازديد از برخي دستاوردهاي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي ، از تلاش محققان اين مركز علمي تقدير كرد و گفت: چنين مراكزي مي تواند زمينه پيشرفت و توسعه علمي مسلمانان را فراهم و به بسياري از نيازها پاسخ دهند.

 لازم به ذكر است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بيش از 500 آثار مكتوب دارد و صدها محقق علوم ديني از حوزه و دانشگاه در پژوهشكده ها، مراكز وگروه هاي وابسته به اين پژوهشگاه مشغول فعاليت علمي و پژوهشي مي باشند.

 تاكنون شخصيت هاي برجسته اي از كشورهاي مختلف جهان از اين پژوهشگاه بازديد و از دستاوردهاي علمي آن تجليل نمودند.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما