اخبار
موسوعه شهيد اول به عنوان كتاب برگزيده فصل جمهوري اسلامي انتخاب شد

قم – موسوعه شهيد اول شامل تمام آثار و مولفات شهيد اول محمد بن مكي عاملي كه توسط مركز احياي آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي تهيه شده است به عنوان كتاب برتر فصل جمهوري اسلامي ايران انتخاب شد.

به گزارش اداره همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل، " يدالله جنتي" مدير انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در اين زمينه گفت: اين موسوعه پس از پنج سال تتبع و تحقيق بر اساس برنامه علمي در 20 جلد چاپ و منتشر شده و توسط هيات داوران، دوازدهمين دوره جايزه فصل جمهوري اسلامي ايران را از آن خود كرد.

 وي افزود: جستجو و تتبع در فهرست نسخه‌هاي خطي، شناسايي و گردآوري معتبرترين نسخه‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي ايران و عراق،  استخراج احاديث، آثار و اقوال، مستند سازي متن، ارايه بيش از 600منبع، شرح لغات مشكل، ويرايش و تنظيم پانوشت‌ها بر اساس آخرين شيوه‌نامه تصحيح متون عربي و دقت در صفحه آرايي از جمله ويژگي‌هاي مهم اين موسوعه مي باشد.

 وي ادامه داد: ترتيت مجلد موسوعه بر اساس اهميت موضوعات در 20 جلد تنظيم شده است.

وي همچنين گفت: برخي آثار شهيد اول مانند كتاب حاشيه القواعد و جامع البين براي نخستين بار شناسايي تصحيح و چاپ شده است.

به گزارش اداره همكاري هاي علمي و بين الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، مراسم تجليل از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و ساير برگزيدگان  شدگان جايزه فصل كتاب جمهوري اسلامي اول تيرماه در مركز حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در تالار سوره در تهران برگزار مي‌شود.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما