مصاحبه
شيخ حسن صفار: اسلام پاسخگوي نيازهاي امروز بشريت است

يكي از علماي برجسته قطيف عربستان گفت: دين مبين اسلام در زمينه‌هاي مختلف اعتقادي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي براي انسان و زندگي بشري برنامه داشته و پاسخگوي نيازهاي مردم مي‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين"شيخ حسن موسي صفار" در گفت وگو با خبرنگار پژوهشنامه الكترونيكي ره‌آورد ايسكو خاطرنشان كرد: اگر ما اسلام را خالي از حواشي و خرافات به مردم جهان معرفي كنيم بسياري از آنها به اين دين گرايش پيدا خواهند كرد و امروز رسالت نهادهاي حوزوي و تبليغي ما خصوصا دفتر تبليغات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در عرصه بين الملل بسيار سنگين است.

شيخ صفار يادآورشد: حوزه علميه قم، دفتر تبليغات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بايد متدهاي تدريس و تحقيقي كه در قم وجود دارد را در ساير كشورهاي اسلامي ترويج دهند.

اين روحاني سرشناس شيعه ادامه داد: بسياري از مردم دنيا با دين مبين اسلام آشنايي كاملي ندارند، بنابراين مبلغان ما بايد با تبيين درست و صحيح ديدگاه اسلام، مردم جهان را با اين دين آسماني آشنا كنند.

شيخ صفار، وضعيت شيعيان در كشورهاي مختلف جهان از جمله عربستان سعودي را مطلوب توصيف كرد و گفت: امروز شاهد ترويج و گسترش قدرت شيعه در كشورهاي اسلامي و حتي فراتر از آن در برخي كشورهاي جهان هستيم و اين بالندگي و پيشرفت مكتب اهل بيت(ع) رو به فزوني است.

وي، كه براي حضور در كنگره بين المللي شهيدين به دعوت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي دفتر تبليغات اسلامي به شهر مقدس قم سفر كرده بود، در مورد ابعاد مختلف كنگره بين‌المللي شهيدين گفت: دفتر تبليغات اسلامي و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با برگزاري كنگره‌هاي معرفي شخصيت‌هاي موثر در فقه شيعه، كار بسيار جالب و تاثيرگذاري را انجام مي‌دهد و بايد اين روش ارزنده و مهم تداوم پيدا كند.

شيخ حسن موسي صفار خاطرنشان كرد: بزرگداشت علماي سلف خصوصا شهيدين در جامعه اسلامي پيامدهاي مثبتي به همراه دارد و در تقسيم‌بندي‌هايي كه در كنگره بين‌المللي شهيدين انجام شد سخنرانان و محققان به نكات مفيدي اشاره كردند.

وي اظهار داشت: اين كنگره در كنار نقاط قوت، ضعف‌هايي نيز داشت كه مسوولان برگزاري بايد در كنگره‌هاي بعدي آن‌ها را برطرف نمايند. به عنوان نمونه بايد چند روز قبل از برگزاري كميسيون‌ها به افراد دعوت شده در كنگره اطلاع داده شود كه شما قرار است در فلان ساعت در كميسيون سخنراني و موضوع سخنراني نيز بايد قبلاً براي او مشخص باشد.

شيخ صفار اهل قطيف عربستان است و دروس سطح عالي حوزه علميه خود را در شهرهاي مقدس نجف اشرف و قم گذرانده است

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما