مصاحبه
يك زن مسلمان دانماركي: اروپا در آينده نزديك پايگاه اسلام خواهد بود

 نماينده شوراي شهر آودنسي دانمارك گفت: زنان و مردان مسلمان دانماركي تلاش مي‌كنند با اخلاق و رفتارشان، اسلام اصيل محمدي(ص) را در اين كشور تبليغ كرده و حقانيت دين خود را در تمام عرصه‌ها به اثبات برسانند و اروپا بايد باور كند كه در آينده‌اي نه چندان دور،  پايگاه اسلام ناب محمدي (ص) خواهد بود.

به گزارش ايسكو به نقل از سرويس بين الملل برنا، "اسماء عبدالحميد" بعد  از  پيروزي در انتخابات شوراي شهر "آودنسي" دانمارك خاطرنشان كرد: خداوند دين خود را جاري مي‌كند حتي اگر دشمنان اكراه داشته باشند و مكر كنند، اما خداوند بهترين مكر كنندگان است و مكر دشمنان را به خودشان باز مي‌گرداند.

وي در مورد برخورد اروپائيان با مساله حجاب گفت: بسياري از فمينيست‌ها با توجه به حجابي كه من دارم، فكر مي‌كنند كه براي اين كار تحت فشار بوده و ناچار بايد حجاب داشته باشيم و اين طرز فكر در مورد من، تاسف برانگيز است. حجاب قرائت ديگري از آزادي است و به من آزادي مي‌دهد. با اين احوال خود را يك زن آزاد و مدرن دانماركي مي‌دانم.

“اسماء عبدالحميد” ۲۷ ساله پس از پيروزي در انتخابات شوراهاي شهري دانمارك گفت: مايلم به خاطر آنچه كه در ذهن من است به من احترام بگذارند و نه به خاطر آنچه كه روي سرم (حجاب و روسري‌) است.

وي تصريح كرد: اين‌جا كسي به ­ندرت به مفاهيم و ارزش‌هاي سياسي كه من نماينده آن هستم توجه دارد. موضع‌گيري افراد بيشتر معطوف به شخص من، به‌ عنوان يك فرد عادي است. مردم با ديدن حجاب من پيش‌داوري‌هاي غيرمنصفانه­اي مي‌كنند. آنها از خود مي‌پرسند، مگر پيوندهاي فرهنگي و روسري با هم سازگارند؟، اما به نظر من آنها با هم سازگاري دارند.

اين بانوي مسلمان دانماركي به عنوان اولين نماينده زن مسلمان و محجبه به شوراي اين شهر راه يافت در يك مصاحبه مطبوعاتي، مباحثي را در مورد دين مبين اسلام و حجاب بيان كرد.

منبع: پژوهشنامه ره آورد ايسكو
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

Guest (PortalGuest)

پژوهشنامه ره‌آورد ايسكو
مجری سایت : شرکت سیگما